Άνω – κάτω η ακτοπλοϊα στο Αιγαίο – «Νήσος Χίος» και «Νήσος Μύκονος» στις άγονες;

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Καμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στην πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την κάλυψη, με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων, των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ.

Πρόκειται για το τραγικό, για τους νησιώτες μας, αποτέλεσμα της ανεύθυνης και σπασμωδικής πολιτικής που εφάρμοσε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια ενόψει χειμώνα σε αποσάθρωση των ακοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Ο αρμόδιος υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κήρυξε χθες έκπτωτη την εταιρεία από τις γραμμές του βορείου Αιγαίου, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Η πρώτη άγονη γραμμή αφορούσε το βόρειο Αιγαίο, και συγκεκριμένα την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγ. Κήρυκο, και η δεύτερη την κάλυψη της γραμμής Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου.

Έτσι, ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση, που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού και ήταν ο τελικός στόχος του υπ. Ναυτιλίας ώστε να προωθηθούν λύσεις που επιθυμεί ο ίδιος.

Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Ίσως για τρεις μήνες να εκτελούν τα εν λόγω δρομολόγια με απευθείας αναθέσεις, η εταιρεία HELLENIC SEAWAYS με τα σκάφη «Νήσος Χίος» και «Νήσος Μύκονος».

Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων.

 

Κινητοποιήσεις από τα ναυτεργατικά σωματεία

Στο μεταξύ, συγκέντρωση έξω από το ΝΑΤ πραγματοποιούν σήμερα το πρωί ναυτεργατικά σωματεία, τα οποία καταγγέλλουν προσπάθεια διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των ναυτικών, των συνθηκών εργασίας και της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ) η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Ναυτικών (ΠΕΣ/ΝΑΤ) και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών αναφέρουν ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτης με μια μονοκονδυλιά πέταξε περίπου 500 ναυτεργάτες από τις ναυτιλιακές εταιρείες Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και τη θυγατρική της ΣΙ-ΛΙΝΚ, αυξάνοντας την ανεργία των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων και συσσωρεύοντας προβλήματα στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο».

Υποστηρίζουν επίσης ότι «ο υπουργός προσπαθεί να κρύψει την αυθαιρεσία και την ασυδοσία των εφοπλιστών, ότι τα νησιά θα μείνουν με ελάχιστα πλοία και ότι θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο όταν έχουν κέρδη οι εφοπλιστές, με αποτέλεσμα η εργασία να εντατικοποιηθεί, τα ατυχήματα και οι ασθένειες να αυξηθούν».

Με τη σειρά τους οι ναυτεργατικές ενώσεις ρίχνουν “λάδι στη φωτιά” καθώς με τις κινητοποιήσεις τους δεν προτείνουν λύσεις αλλά απλώς επιβαρύνουν περισσότερο την κατάσταση, επίσης, σε βάρος των νησιωτών που αγωνιούν αν θα υπάρξει κανονική ακτοπλοϊκή σύνδεση στη διάρκεια των προσεχών μηνών.

http://e-dragoumanos.eu/

Στη δικαιοσύνη προσφεύγει η ΝΕΛ για 2 άγονες γραμμές

Δικαστικά θα κινηθεί η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να εξαναγκαστεί σε εκτέλεση των νομίμων υποχρεώσεών του έναντι της εταιρείας, σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, κατόπιν ερωτήματος και με αφορμή δημοσιεύματα για την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου να την κηρύξει έκπτωτη την ίδια και τη θυγατρική της από δύο άγονες γραμμές.
Η εταιρεία, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι τόσο η ΝΕΛ Α.Ε. όσο και η ΣΙ ΛΙΝΚ Ν.Ε. έχουν ήδη από την 5η Σεπτεμβρίου 2014 απευθύνει προς το Ελληνικό Δημόσιο, διαμέσου του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, καταγγελία των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και, περαιτέρω, έχουν οι ίδιες προβεί σε δήλωση επίσχεσης των υπηρεσιών τους σε σχέση με την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών που τους έχουν ανατεθεί εξαιτίας της συνεχιζόμενης άρνησης του Ελληνικού Δημοσίου:
1) να αποδώσει στις δύο εταιρείες, αντιστοίχως, προσηκόντως και εμπροθέσμως, τα οφειλόμενα στην κάθε μία μισθώματα εκ των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας,
2)να συμμορφωθεί με το νόμο και τις δικαστικές αποφάσεις που διατάσσουν κατάργηση της υποχρεωτικά επιβαλλόμενης έκπτωσης επί των ναύλων στο σύνολο των μισθωμένων γραμμών που εκτελούν οι δύο εταιρείες και να καταβάλει στην εταιρεία αποζημίωση για τις παρανόμως επιβληθείσες εκπτώσεις, η οποία για την περίοδο 2005 ως και Ιούνιο 2012 ανέρχεται σε ποσό που υπερβαίνει τα 15 εκατ. ευρώ,
3) να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση αναπροσαρμογής του κρατικού ναυλολογίου με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί ζημία στις εταιρείες του Ομίλου ΝΕΛ και μόνο για την περίοδο από το 2008 ως και τον Αύγουστο του 2012, ποσού περίπου 4.965.000 ευρώ και
4) να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ, λόγω αυξήσεως αυτού, επί των μισθωμάτων της δημόσιας υπηρεσίας, από την οποία έχει προκληθεί στις εταιρείες του Ομίλου ΝΕΛ, και μόνο για την περίοδο 1 Μαρτίου 2010 ως 31 Ιουλίου 2012, ζημία ποσού περίπου 1.385.000 ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
copy-senter-2

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.