Εξελίξεις στην ακτοπλοΐα μετά την «έξωση» της ΝΕΛ από το Βόρειο Αιγαίο

theofilos plio

«Ερρίφθη ο κύβος». Τη φράση αυτή επέλεξε αναλυτής του κλάδου της εγχώριας ακτοπλοΐας, προκειμένου να περιγράψει τις πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με την «έξωση» της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (NEL Lines και της θυγατρικής της Sea Link Ferries) από τις ακτοπλοϊκές γραμμές του Βορείου Αιγαίου, έπειτα από σχετική απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας. Η ΝΕΛ αποτελούσε επί μήνες τον πρώτο υποψήφιο για έξοδο από τον κλάδο, μια εξέλιξη που πολύ δύσκολα θα κατορθώσει πλέον να αποφύγει η εισηγμένη, καθώς η απώλεια των εσόδων από τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου αναμένεται να αποτελέσει «ταφόπλακα» στην εξυγίανση της εταιρείας.

Ρυθμιστής

Δεδομένου ότι η Τράπεζα Πειραιώς διαθέτει τη μεγαλύτερη έκθεση στον κλάδο της ακτοπλοΐας, αυτομάτως αποκτά και ρόλο ρυθμιστή των εξελίξεων. Αν υπολογιστεί πάντως ότι ήδη από τις αρχές του έτους, οι σχέσεις της τράπεζας με τη ΝΕΛ μόνο αγαστές δεν ήταν, με αποκορύφωμα την πρόσφατη δικαστική διαμάχη και τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η εισηγμένη ενάντια στην τράπεζα, ζητώντας την εφαρμογή των όσων ορίζονται στο σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η τράπεζα δεν πρόκειται να επιχειρήσει τη διάσωση της εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος της ακτοπλοΐας διαθέτει συνολικό τραπεζικό δανεισμό της τάξεως του 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου το 50% βρίσκεται στα χέρια της Τράπεζας Πειραιώς, όντας ο μεγαλύτερος πιστωτής των εταιρειών του κλάδου. Ως εκ τούτου, στην πρόσφατη ετήσια έκθεση της XRTC – Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, είχε τονιστεί ότι η διοίκηση της τράπεζας θα προχωρήσει σε κινήσεις που θα δρομολογήσουν εξελίξεις στον κλάδο, αφού αξιολογήσει τα αποτελέσματα του φετινού καλοκαιριού.

Ως εκ τούτου, η αρνητική τροπή των πραγμάτων στη ΝΕΛ αναμένεται να επιταχύνει τις σχετικές κινήσεις, καθώς όλοι οι φορείς του κλάδου εκτιμούν ότι ο κλάδος δεν έχει πλέον κανένα περιθώριο ελιγμών. Αντιθέτως, θεωρούν ότι η συγκέντρωση των εταιρειών και η σύναψη στρατηγικών συμμαχιών αποτελεί πλέον μονόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό, ορισμένοι προβλέπουν ότι με την έναρξη της επόμενης θερινής περιόδου, δηλαδή το καλοκαίρι του 2015, είναι πιθανόν ο κλάδος να αριθμεί μόλις 2-3 μεγάλες εταιρείες, που θα εκτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των δρομολογίων.

Συνέργειες

Στην έκθεσή της, η XRTC τονίζει ότι οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών σε περισσότερες γραμμές είναι απολύτως επιβεβλημένες. «Κύριος στόχος όλων των εταιρειών παραμένει η ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας, με έμφαση στη ρευστότητα μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένων στρατηγικών όπως σημαντική μείωση των επιχειρησιακών ταχυτήτων, μείωση αριθμού προσεγγίσεων σε λιμάνια, ανά δρομολόγιο, αντικατάσταση κοστοβόρων πλοίων, εφαρμογή στρατηγικών εξορθολογισμού προμηθειών των πλοίων, ακόμα και πωλήσεις πλοίων», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Σύμφωνα με τη σχετική ανάλυση, το προσεχές διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δανειακές αναδιαρθρώσεις, να επανασχεδιαστούν κάποια δρομολόγια και πιθανώς να γίνουν κινήσεις για εναλλακτικά δρομολόγια εκτός Ελλάδας, κίνηση η οποία είναι πλέον ευκολότερη λόγω της σταδιακής βελτίωσης των ναυλαγορών στη συγκεκριμένη κατηγορία.

kathimerini.gr

 

Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΜΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ NEL LINES

Ο υπουργός Ναυτιλίας κ.Βαρβιτσιώτης σήμερα με μια μονοκονδυλιά πετάει περίπου 500 ναυτεργάτες από τις ναυτιλιακές εταιρείες Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και την θυγατρική της ΣΙ-ΛΙΝΚ, αυξάνοντας την ανεργία των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων και συσσωρεύοντας προβλήματα στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο.

Αντί ο υπουργός να σκύψει στα προβλήματα που και ο ίδιος επικαλείται για να τα αντιμετωπίσει, κατά την προσφιλή του μέθοδο αυτός, η κυβέρνηση και αυτοί που υπηρετούν το κεφάλαιο, δημαγωγούν, επικαλούνται το «εθνικό συμφέρον» και εμφανίζονται ως αρχάγγελοι της κάθαρσης, αυτοί που είναι βουτηγμένοι στο βούρκο της συναλλαγής με το κεφάλαιο και το προσκυνούν νυχθημερόν.

Ο υπουργός προσπαθεί να κρύψει την αυθαιρεσία και την ασυδοσία των εφοπλιστών, που ενισχύεται από την κυβέρνηση στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους. Επίσης κρύβει και δημαγωγεί ότι τα νησιά θα μείνουν με ελάχιστα πλοία, θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο όταν έχουν κέρδη οι εφοπλιστές, με αποτέλεσμα η εργασία θα εντατικοποιηθεί, τα ατυχήματα και οι ασθένειες θα αυξηθούν.

Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους συνταξιούχους, όλοι να συμμετέχουν στη συγκέντρωση την Πέμπτη 11 Σεπτέμβρη στις 10.30 το πρωί στο ΝΑΤ, ενάντια στην προσπάθεια διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, των συνθηκών εργασίας, της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας.

Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα σε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να αναπτύξουμε πολύμορφους αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, να συντονίσουμε τη δράση μας και να την κορυφώσουμε την 1η Νοέμβρη στις 12 το πρωί στο Σύνταγμα, στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο των δυνάμεων του ΠΑΜΕ.

 

 

 

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

 

 

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ – ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ

 

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.