Ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. στο “7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λιμενικών Έργων” που έγινε στην Αθήνα

kalogridis-eoan-evgenidio

Τη σημασία της νησιωτικότητας της Λέσβου αλλά και την αναβάθμιση και η αξιοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και την δημιουργία νέων  που επιβάλλει τι Εθνικό Στρατηγικό σχέδιο επεσήμανε ο πρόεδρος του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. Θράσος Καλογρίδης.κατά την ομιλία του στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λιμενικών Έργων που έγινε την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου  στο Ίδρυμα Ευγενίδου  με θέμα  την «Αναβάθμιση του Λιμένα της Μυτιλήνης μέσω στου συστήματος Σ.Δ.Ι.Τ».

Το συνέδριο διοργάνωσαν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Εργαστήριο Λιμενικών Έργων και ο πρόεδρος  του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών  τόνισε πως «Κάθε νησί, μικρό ή μεγάλο έχει αυτόνομο ρόλο, ξεχωριστή φυσιογνωμία και στόχο, διαφορετική ικανότητα ανάπτυξης που στηρίζεται στη μορφολογική, τους υπάρχοντες τοπικούς πόρους και την ιστορική και πολιτιστική του κληρονομιά.Τα ελληνικά νησιά οι οικονομίες των οποίων στηρίζονται κυρίως στην εκμετάλλευση των εντόπιων πλουτοπαραγωγικών πόρων και κυρίως του Τουρισμού.Σήμερα η οικονομία των νησιών στηρίζεται στο τουριστικό προϊόν, για το οποίο καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες ανάπτυξης. Τομείς όπως ο τουρισμός ειδικότερα οι νέες και εναλλακτικές μορφές του, η μεταποίηση και εμπόρια αγροτικών και ζωικών προϊόντων, ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου, καθώς και η ανάπτυξη υπηρεσιών γενικότερα, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία ανάπτυξης.Έτσι σήμερα προσφέρονται πολλές επενδυτικές ευκαιρίες ιδίως στα νησιά .»

Ο πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ κ. Θράσος Καλογρίδης παρουσίασε πίνακα με τις αφήξεις των κρουαζιερόπλοιων την τελευταία πενταετία και επεσήμανε «Ο λιμένας της Μυτιλήνης κατατάσσεται στους Λιμένες Μείζονος Ενδιαφέροντος σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένων ο οποίος εξυπηρετεί σήμερα εμπορικά, τουριστικά και ΕΓ/ΟΓ πλοία της ακτοπλοΐας. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο επιβάλει την αναβάθμιση και η αξιοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και την δημιουργία νέων έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ταχύτερη, ελκυστικότερη και οικονομικότερη διακίνηση επιβατών και αγαθών με σύναψη συμφωνιών με Στρατηγικούς Επενδυτές της διεθνούς τουριστικής αγοράς στην κρουαζιέρα και σκαφών αναψυχής ,για παραχώρηση δραστηριοτήτων.»

Την πρότασή τους για την αναβάθμιση του λιμένα της Μυτιλήνης μέσω του συστήματος Σ.Δ.Ι.Τ στο συνέδριο παρουσίασαν και οι Γ. Γεωργάνας, Οικονομολόγος
Ν. Πεσματζόγλου, Μηχανολόγος , Διευθυντής Γρ. Μελετ. A.R.C.H- M.I.D.,  Π. Καραβατάκης, Σ. Αρχιτέκτων, συνεργάτης της A.R.C.H- M.I.D., X. Kοέν, Λιμενολόγος Μηχανικός και Δ. Ντουσόπουλος, Συγκοινωνιολόγος.

Από την πλευρά του ο   αρχιτέκτων Π. Καραβατάκης υπογράμμισε ότι «η  τεχνική και αισθητική αρτιότης των όποιων λύσεων, καθώς και η τήρηση περιβαλλοντικών και λειτουργικών προδιαγραφών, επηρεάζουν σε πολύ κρίσιμο βαθμό και την οικονομική βιωσιμότητα του έργου» και πρόσθεσε :  «Η κατασκευή ή η αναβάθμιση κατάλληλων υποδομών για υποδοχή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων θα αποδώσει άμεσα στην τοπική και την γενική οικονομία της χώρας, η δε επιστροφή του κόστους κατασκευής των απαιτούμενων θαλασσίων και χερσαίων εγκαταστάσεων, βασισμένη σε οικονομοτεχνική μελέτη, θα αποσβεστεί σε μικρό σχετικά χρονικό διάστημα, διότι όπως εκτιμάται η αξιοποίηση της κρουαζιέρας μπορεί να φέρει στην Ελλάδα έσοδα και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας σε στεριά και θάλασσα».

Την θεματική ενότητα του Εβδομου Πανελλήνιου Συνέδριου Λιμενικών Εργων με θέμα την «Αναβάθμιση του Λιμένα της Μυτιλήνης μέσω στου συστήματος Σ.Δ.Ι.Τ» ολοκλήρωσε ο οικονομολόγος κ. Γ. Γεωργάνας τονίζοντας τις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η Σύμπραξη του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό τομέα.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.