Επιστολή – απάντηση του γιατρού Νικόλαου Χρυσαφίδη για το περιστατικό της 83χρονης

kentro-ygeias-kallonis

Επιστολή – απάντηση σχετικά με το δημοσίευμά του LesvosNews.gr, για το θάνατο της 83χρονης στη Στύψη, μας έστειλε ο γιατρός Νικόλαος Χρυσαφίδης, ο οποίος μας παραθέτει τη δική του άποψη για το θέμα και τη δημοσιεύουμε χωρίς καμία εννοείται περικοπή.

Θα πρέπει να σημειώσουμε, για να το γνωρίζει και ο κ. Χρυσαφίδης, ότι ο στόχος του ρεπορτάζ μας, δεν ήταν να στηλιτεύσουμε τους γιατρούς ή το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Καλλονής, αλλά να αναδείξουμε τα προβλήματα που μαστίζουν τον τελευταίο καιρό το χώρο της υγείας στη Λέσβο και όχι μόνο.

Άλλωστε, θα θυμάται πιστεύουμε ο κ. Χρυσαφίδης, ότι πριν από λίγες ημέρες, είχε προκύψει τεράστιο θέμα με το ασθενοφόρο τους, που δεν είχε βενζίνη για να κινηθεί και να μεταφέρει ασθενείς και που μετά το δημοσίευμά του LesvosNews.gr, δόθηκε άμεσα λύση.

Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι γιατροί και οι εργαζόμενοι γενικότερα στο χώρο της υγείας και ξέρουμε ότι υπερβάλουν πολλές φορές των δυνάμεών τους…

Θα διαφωνήσουμε με τον κ. Χρυσαφίδη, στο ότι ρώτησαν οι υπεύθυνοι του ΚΥ Καλλονής τους οικείους της συγχωρεμένης, να τους πουν αν είναι βέβαιοι για το θάνατό της 83χρονης…

Δεν είναι σοβαρά πράγματα γιατρέ μου, να ρωτάς από το τηλέφωνο τους συγγενείς, αν είναι σίγουροι ότι ο άνθρωπός τους είναι νεκρός…

Έλεος…

Όσο για τη δημοσιογραφική μας δεοντολογία, αν ρωτήσετε τους εργαζόμενους στο ΚΥ Καλλονής, ίσως κάποιος να θυμηθεί το LesvosNews.gr

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΧΡΥΣΑΦΙΔΗ

“Με αφορμή το δημοσίευμα σας με προσωπική συνέντευξη και video για τον θάνατο της 83χρονης που όπως αναφέρετε “έμεινε αβοήθητη”, και αφού δεν κάνατε τον κόπο να με ρωτήσετε για λόγους τουλάχιστον δημοσιογραφικής δεοντολογίας, σας παραθέτω τα γεγονότα όπως τα αντιλήφθηκα σαν εφημερεύων επιμελητής στο ΚΥ Καλλονής σε αντιπαράθεση του πως υποστηρίζονται από ιδιοκτήτη γραφείου τελετών.
Μας έγινε τηλεφωνική κλήση από το οικείο περιβάλλον της 83χρονης γύρω στη 1:30 μετά τα μεσάνυχτα το Σάββατο 25/7, μας αναφέρθηκε ο θάνατός της και μας ζητήθηκε να μεταβεί ιατρός για την διαπίστωση του. Αρχικά ρωτήσαμε αν υπήρχε κάποια αμφιβολία για τον θάνατό της και ότι αν υπήρχε αμφιβολία θα έπρεπε να μεταβεί ιατρός με ασθενοφόρο που θα την μετέφερε αρχικά στο ΚΥ Καλλονής και στην συνέχεια πιθανώς στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης. Αφού μας διαβεβαίωσαν αναμφίβολα για τον θάνατό της και ότι δεν ήταν ανάγκη να μεταφερθεί ιατρός με ασθενοφόρο αλλά προσφέρονταν να μεταφέρουν ιατρό με δικό τους μέσο μόνο για την διαπίστωση, εμείς καλόπιστα τους εξηγήσαμε ότι αφού η 83χρονη απεβίωσε φυσιολογικά λόγω του ιστορικού της και της ήδη βεβαρημένης της κατάστασης και λόγω του προχωρημένου της ώρας και της φυσιολογικής κόπωσής μας, δεν είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει πιστοποίηση θανάτου και ότι θα τους παραχωρούσαμε το έγγραφο – πιστοποιητικό θανάτου το πρωί σε μια λογική ώρα, “εν ευθέτω χρόνω” όπως νόμιμα μας επιτρέπεται, π.χ. μετά της 9 το πρωί μετά σχετική επικοινωνία, όπως και συνηθίζεται τα τελευταία 10 χρόνια όπως γνωρίζω, και χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα όπως π.χ. άρνηση από μέρους μας να τους το δώσουμε και εντολή στις “αρχές” για νεκροψία.
Στη συνέχεια, δηλαδή μετά την πρώτη τηλεφωνική κλήση τις πρώτες πρωινές ώρες, επικοινώνησε τηλεφωνικά ιδιοκτήτης γραφείου τελετών ο οποίος ζητούσε το έγγραφο – πιστοποιητικό θανάτου για να ξεκινήσει την διαδικασία της κηδείας, επίμονα και ανυπόμονα όπως μου μεταφέρθηκε, και βέβαια του έγινε γνωστός ο τρόπος με τον οποίο θα το δίναμε στους συγγενείς, όπως και νόμιμα συνηθίζεται όλα αυτά τα χρόνια στην περιοχή ευθύνης του ΚΥ Καλλονής.
Θα προσπαθήσω να προσπεράσω ασχολίαστα χαρακτηρισμούς περί αναλγησίας μας κλπ και να σας τονίσω δυστυχώς το αυτονόητο, δηλαδή ότι εμείς οι λειτουργοί του ΕΣΥ μπορεί να κάνουμε λάθη, κάνουμε όμως ότι μπορούμε κάτω από δύσκολες συνθήκες για να διαχειριστούμε όσο μπορούμε καλύτερα τη ζωή αλλά και τον θάνατο ανιδιοτελώς. Μακάρι να το κάναμε καλύτερα για να ευχαριστήσουμε τους πάντες αλλά να ξέρετε ότι αυτό που μπορεί να φαίνεται στον φαινομενικά θιγμένο λάθος ή παράλειψη, να γίνεται για να έχει κάποιος άλλος το περιθώριο για ιδανικότερες συνθήκες περίθαλψης. Η διαλογή αυτή δεν είναι εύκολη και έχει γραπτούς και άγραφους κανόνες. Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι το μόνο σίγουρο είναι, ότι το τελευταίο που μας ενδιαφέρει ευτυχώς ή δυστυχώς είναι αν θα θίξουμε την κατά τα άλλα σεβαστή ιδιωτική δουλειά του νεκροθάφτη.

Ευχαριστώ για την δυνατότητα απάντησης”

Νικόλαος Χρυσαφίδης
Γενικός Ιατρός
Επιμελητής Α΄

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.