Ευχαριστήρια επιστολή της απερχόμενης Διευθύντριας Εκπαίδευσης Μαρίας Παπαδανιήλ

papadaniil maria

«Ευχαριστήρια Επιστολή» της Περιφερειακής Διευθύντριας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου Μαρίας Παπαδανιήλ.

Αγαπητοί συνεργάτες, συνάδελφοι και γονείς,

Αγαπημένα μου παιδιά,

 

Με την αποχώρησή μου από τα καθήκοντα της Περιφερειακής Διευθύντριας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου αισθάνομαι την ανάγκη να αποχαιρετίσω και να ευχαριστήσω τον καθένα από εσάς ξεχωριστά και ολόψυχα για την ουσιαστική παρουσία σας και τη συμβολή σας στο να κρατήσουμε την εκπαίδευση του τόπου ψηλά. Για εμένα προσωπικά, η κοινή πορεία που διαγράψαμε την περίοδος των τελευταίων ετών τα οποία διανύσαμε μαζί υπήρξε απαράμιλλα ανθρώπινη και δημιουργική.

Η θητεία μου στη θέση της Περιφερειακής Διευθύντριας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης αποτέλεσε για μένα αίσθηση βαθύτατης ευθύνης. Επίσης, το γεγονός ότι είχα την τύχη να εκπροσωπήσω την πανέμορφη και πραγματικά αξιοζήλευτη -από πολλές πλευρές- εκπαιδευτική Περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου είναι για μένα μέγιστη τιμή.

Μέσα από την εμπειρία μου πλέον μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι οι απαιτητικές κοινωνικοοικονομικές συγκυρίες και οι ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίσαμε από κοινού με κάνουν ακόμα πιο αισιόδοξη και σίγουρη για το μέλλον της Παιδείας μας διότι, μπροστά σε κάθε εμπόδιο και δυσκολία, υπήρχαν πάντα άξιοι άνθρωποι που μάχονταν για το καλύτερο. Έτσι μέσα στην πορεία μου αυτή γνώρισα ικανότατα στελέχη, ανεκτίμητους συνεργάτες, άρτιους και ευαίσθητους παιδαγωγούς, ταλαντούχα, γλυκύτατα και ξεχωριστά παιδιά, λαμπρούς γονείς-κηδεμόνες, υπέροχους ανθρώπους γενικότερα. Όλοι εσείς υπήρξατε ο λόγος αλλά και η κινητήριος δύναμη κάθε προσπάθειας και πραγματικά σας οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την εκτίμηση, την εμπιστοσύνη, τις προτάσεις βελτίωσης αλλά και την κριτική ματιά.

Πιστεύω ότι ο βαθμός επίτευξης των στόχων της Περιφερειακής μας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης είναι προϊόν συλλογικής εργασίας και της αποτελεσματικότητας όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία,  πράγμα για το οποίο μπορώ να υπερηφανεύομαι, αφού, καθ’ όλο το διάστημα της θητείας μου στο Βόρειο Αιγαίο, έζησα πολλές συγκινήσεις μέσα από όμορφες συνεργασίες και τις δικές σας επιτυχίες.

Επιθυμία και ευχή μου είναι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να συνεχίσει να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες και πιο αξιόλογες περιοχές ως προς το επίπεδο παροχής εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά μας να μορφώνονται, να δημιουργούν και να μεγαλουργούν στον τόπο τους.

 

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

 

                                                                                                              Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΤΡΙΑ

                                                                                                       Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ Χ. ΠΑΠΑΔΑΝΙΗΛ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2013 – 2015

 ΜΥΤΙΛΗΝΗ

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015

 Περιεχόμενα

  1. 1.    Εισαγωγικά στοιχεία.
  2. 2.    Γενικό περίγραμμα των δράσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
  3. 3.    Σύνδεση με τους άξονες του Στρατηγικού Προγραμματισμού 2014-18.
  4. 4.    Αναλυτικός απολογισμός κατά άξονα προγραμματισμού.

 

 Εισαγωγή.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου (εφεξής ΠΔΕ), εδρεύει στη Μυτιλήνη, Ελευθερίου Βενιζέλου 26. Στην οργανωτική δομή της ΠΔΕ  υπάγονται οι Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ Λέσβου, Χίου και Σάμου, καθώς και οι αποκεντρωμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων Βορείου Αιγαίου. Στην ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου υπηρετούν 4151 εκπαιδευτικοί στην Π/θμια και Δ/θμια Εκπ/ση σε 414 σχολικές μονάδες. Οι 304 Σ.Μ ανήκουν στην Π/θμια και οι 110 στην Δ/θμια Εκπ/ση.

Η ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου ακολουθεί τη διάρθρωση πολυνησιωτικού δικτύου για να ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες της νησιωτικότητας και τις αυξημένες ανάγκες των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Στις 6 Ιανουαρίου 2013 αναλάβαμε την ευθύνη διοίκησης των υπηρεσιών της ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου με βασικό στόχο την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής και την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, των περιφερειακών υπηρεσιών και την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν.

 

  1. 2.    Γενικό περίγραμμα των δράσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Στην ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου εφαρμόζουμε ολοκληρωμένο σύστημα σχεδιασμού και  προγραμματισμού των λειτουργιών της διοίκησης με σκοπό την αποτελεσματική υλοποίηση των στρατηγικών μας στόχων. Συνακόλουθα, στοχεύουμε στη δημιουργία ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που λαμβάνει υπόψη όλους τους καθοριστικούς παράγοντες και αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις δυνατότητες και ικανότητες όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία της μάθησης. Πρωταρχικό μας μέλημα είναι η παροχή ολόπλευρης στήριξης στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στους γονείς, με την βεβαιότητα  πως η στήριξη αυτή καθιστά τους μαθητές ικανούς να βελτιώσουν το αύριο όλων μας μέσα από την εκπαίδευση.

Το όραμά μας, μέσα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό και κοινωνικό τοπίο, συνοψίζεται στη φράση: «η αχτίδα ελπίδας εναποτίθεται στην Παιδεία». Έχοντας συνεχώς κατά νου τις ευθύνες που απορρέουν από τη θέση που υπηρετούμε, βαδίσαμε απαρέγκλιτα στις αρχές που συμπυκνώνονται στη φράση: «Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει». (Αγάθων, 450-400 π.Χ.). Με αυτή την αρχή ως κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής μας πορευτήκαμε τους είκοσι επτά (27) μήνες που η Πολιτεία μας εμπιστεύτηκε την διοικητική καθοδήγηση του ανθρώπινου δυναμικού της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Στο κέντρο όλου του σχεδιασμού και προγραμματισμού, καθώς και των δράσεων της ΠΔΕ βρίσκεται ο μαθητής ως φυσικός πρωταγωνιστής της Παιδείας. Σε ρόλο συμπρωταγωνιστών δικαιωματικά τοποθετούνται οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, από την Προσχολική και την Ειδική Αγωγή μέχρι τη Δευτεροβάθμια και την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό δώσαμε την απαιτούμενη προσοχή και αρωγή σε όλα τα στελέχη που ανήκουν στην ΠΔΕ, για την  απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους. Προς αυτή την κατεύθυνση εγκαθιδρύσαμε κουλτούρα συνεχούς προσωπικής επαφής, αλλά και διαδικτυακής συνεργασίας με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Προϊσταμένους των διοικητικών υπηρεσιών και τα στελέχη τα οποία είναι επιφορτισμένα με την παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

Στις αρχές της θητείας μας ως επικεφαλής της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης στο Βόρειο Αιγαίο καταγράψαμε όλα τα δυνατά και αδύνατα σημεία της διοικητικής οργάνωσης της υπηρεσίας και εκτιμήσαμε σε ρεαλιστική βάση τις ευκαιρίες και τις απειλές που παρουσίαζε το εξωτερικό περιβάλλον. Λειτουργήσαμε με αποκλειστικό γνώμονα τη μεγιστοποίηση του οφέλους της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους μαθητές και τους γονείς τους, καθώς και την ορθολογική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού που τέθηκε στη διάθεσή μας με αποκλειστικό στόχο την κατά το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Συνυπολογίζοντας τις ιδιαιτερότητες της νησιωτικής, ακριτικής περιοχής στην οποία υπηρετούμε, θεωρούμε  πως οι ανωτέρω βασικοί στόχοι επετεύχθησαν σε ικανοποιητικό βαθμό και με τη μικρότερη δυνατή ταλαιπωρία ανθρώπων και σπατάλη υλικών πόρων.

Ακολουθώντας διεθνώς αποδεκτά πρότυπα εκπονήσαμε τον Στρατηγικό Προγραμματισμό (εφεξής Σ.Π) της ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου. Το κείμενο του Σ.Π αποτελεί την προγραμματική απόκριση στις αναδυόμενες προκλήσεις του σύγχρονου εκπαιδευτικού γίγνεσθαι, προσδιορίζει τις στρατηγικές επιδιώξεις μας, διαμορφώνει τους απορρέοντες στόχους και καθορίζει τους άξονες προτεραιότητας. Συνακόλουθα προδιαγράφει τις δράσεις που προωθούνται από την ΠΔΕ για την επιτέλεση του ρόλου και της αποστολής της. Σε αυτή τη βάση εδράζεται και ο παρών απολογισμός πεπραγμένων ακολουθώντας τους άξονες όπως περιγράφονται στον Στρατηγικό Προγραμματισμό 2014-2018.

 

  1. 3.     Σύνδεση με τους άξονες του Στρατηγικού Προγραμματισμού 2014-18.

Οι στρατηγικές επιδιώξεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου προωθούνται ποικιλόμορφα με επικεντρωμένες δράσεις, οι οποίες αναλύονται σε έξι (6) άξονες. Οι πυλώνες αυτοί εστιάζουν στους επιμέρους στόχους της ΠΔΕ και εδράζονται στις δημοκρατικές αρχές διοικητικής και παιδαγωγικής πρακτικής. Είναι επιβεβλημένο να αναφέρουμε πως ο στρατηγικός προγραμματισμός είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης με όλες τις υπηρεσίες της ΠΔΕ επί ικανό χρονικό διάστημα  και στηρίζεται στις πρακτικές που ήδη εφαρμόζονταν ως διοικητική και παιδαγωγική τακτική. Επιθυμούμε να τονίσουμε δηλαδή, πως για το διάστημα που προηγήθηκε της επίσημης σύνταξης και δημοσιοποίησης του τελικού κειμένου του προγραμματισμού, υλοποιούνταν σε πολλά σημεία οι δεσμεύσεις που απορρέουν από αυτόν. Βασική μας παραδοχή είναι πως η διοίκηση οφείλει να έχει συνέχεια και να αντιμετωπίζει με ενιαίο τρόπο όλες τις παραμέτρους, υλικές και έμψυχες, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια αξιοποίησης του παρελθόντος για να οδηγηθεί με σταθερά βήματα στο μέλλον. Υπό αυτήν την έννοια οι έξι πυλώνες του προγραμματισμού εξυπηρετούνταν και πριν την επίσημη δημοσίευση του κειμένου και ευελπιστούμε πως θα συνεχιστεί η εφαρμογή του με τις απαραίτητες διορθώσεις όπου τυχόν απαιτείται.

  1. 4.    Αναλυτικός απολογισμός κατά άξονα προγραμματισμού.

Η σύνταξη του παρόντος απολογισμού στηρίζεται στην επεξεργασία των πρωτογενών στοιχείων που τηρούνται στην υπηρεσία και απορρέουν από την υλοποίηση των κατευθύνσεων του προγραμματισμού (Σ.Π) και το σύνολο των ενεργειών των στελεχών  διοίκησης που ανήκουν στην ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου. Ειδικότερα συλλέγονται στοιχεία από αρχεία και βάσεις δεδομένων που διατηρούνται στις διοικητικές υπηρεσίες, όπως:

● το Πληροφοριακό Σύστημα

● τα Αρχεία υπηρεσιακών φακέλων

● το Πρωτόκολλο Τήρησης Αλληλογραφίας

● τις Αναφορές του Παραδοτέου Υλικού

● τα Αρχεία κειμένων

Από την επεξεργασία των στοιχείων και την αντιστοίχισή τους με τους έξι άξονες του Σ.Π προέκυψαν τα κάτωθι αποτελέσματα ανά άξονα:

  • Κατάρτιση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού δυναμικού.

Κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο του 2013 και μέχρι τη στιγμή σύνταξης του απολογισμού υλοποιήθηκαν δράσεις ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης, πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικά προγράμματα από τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου για την ενδοσχολική βία. Η διάρθρωση των δράσεων παρουσιάζεται αναλυτικά ως εξής: Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα από Ιανουάριο 2013 κα μέχρι σήμερα εξακόσια ενενήντα επτά (697) σεμινάρια και δειγματικές διδασκαλίες στην τάξη από τους Σχολικούς Συμβούλους καθώς και σαράντα επτά (47) σεμινάρια με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.  Στο αντίστοιχο διάστημα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υλοποιήθηκαν πεντακόσιες ογδόντα τρεις (583) επιμορφωτικές δράσεις, επισκέψεις σχολικών μονάδων και δειγματικές διδασκαλίες. Συγχρόνως έλαβαν χώρα τριάντα πέντε (35) στοχευμένες δράσεις για το σχολικό εκφοβισμό.

  • Στήριξη Σχολικών Μονάδων για Αναβάθμιση του Ανθρώπινου Δυναμικού τους.

Με προσήλωση στον κεντρικό στόχο ανάπτυξης του εκπαιδευτικού δυναμικού των σχολείων καταθέσαμε εμπεριστατωμένη πρόταση προς το ΕΚΔΔΑ για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων του Βορείου Αιγαίου. Συγκεκριμένα με το αρ. πρωτ. 824/26-2-2015 έγγραφο ΠΔΕ υποβάλλαμε αίτημα έγκρισης διεξαγωγής τριών (3) επιμορφωτικών σεμιναρίων με θέμα: «Διοίκηση Σχολικών Μονάδων» στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων. Η αξιοποίηση των υποδομών των σχολείων και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στοχεύει στην ολόπλευρη στήριξή τους, με σκοπό τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Παραμένουμε προσηλωμένοι στο δόγμα της διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και στοχεύουμε στην καθολική συμμετοχή τους στα σεμινάρια που υλοποιούνται στην ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου.

  • Αναβάθμιση της θεσμικής συνεργασίας με την Πολιτεία και με Εθνικούς και διεθνής φορείς.

Η ανάπτυξη και ενίσχυση των συνεργασιών με θεσμικούς φορείς σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο αποτελεί μονόδρομο για την ΠΔΕ. Συνακόλουθα θέτουμε τις βάσεις εγκαινιάζοντας μια νέα μορφή γόνιμης διεπαφής και αποτελεσματικής συνεργασίας με όλους τους φορείς που επηρεάζουν και επηρεάζονται από το έργο μας. Η αγαστή συνεργασία, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, με την Περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τους Δήμους, τις Μητροπόλεις, τις Δικαστικές και Εισαγγελικές αρχές, την Αστυνομία καθώς και όλες τις επίσημες οργανώσεις που προωθούν το εκπαιδευτικό έργο, αποτελεί εχέγγυο της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών με φυσικό αποδέκτη των συνεργασιών αυτών των μαθητή.

  • Έρευνα, Ανάπτυξη και Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

 Συνεχίσαμε την ενεργό συμμετοχή μας στα προγράμματα Eduglocal και Euroscola. Συγκεκριμένα:

A. Το EDUGLOCAL είναι έργο που έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή EACEA (Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Θεμάτων και Πολιτισμού), στο πλαίσιο του προγράμματος «Δια Βίου Μάθηση – Comenius Πολυμερή σχέδια» (project n. 539887-LLP-1-2013-1-IT-COMENIUS-CMP Grant Agreement 2013 – 3078 – 001 / 001). Αποτελεί ένα από τα 34 εγκεκριμένα έργα, μεταξύ 274 σχεδίων που υποβλήθηκαν προς μελέτη και αυστηρή επιλογή προκειμένου να λάβει κοινοτική επιχορήγηση, ενώ -βάσει της αρχικής αίτησης- ως περίοδος υλοποίησης ορίστηκε η 1η Νοεμβρίου 2013 έως 31η Οκτωβρίου 2015 (διετές).

Από την έναρξη του προγράμματος μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συναντήσεις ως εξής:

1)          Ιανουάριος 2014 Βερόνα, Ιταλία.

2)          Μάιος 2014 Λέσβος, Ελλάδα

3)          Οκτώβριος 2014 Άβιλα, Ισπανία

B. Συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Euroscola, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου εκπροσωπείται κάθε φορά από είκοσι τέσσερις (24) μαθητές και δύο (02) συνοδούς καθηγητές, από τις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Σάμου και Χίου. Από την έναρξη συμμετοχής στο πρόγραμμα τα σχολεία που ανήκουν στην ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου ανελλιπώς πήραν μέρος ως εξής: κατά τα  σχολικά έτη 2011-12 (1 φορά), 2012-13 (1 φορά), 2013-14 (2 φορές), 2014-15 (2 φορές).

 

  • Αποτελεσματική Διακυβέρνηση.

Η προγραμματισμένη θεσμοθέτηση, υποστήριξη και λειτουργία αυτόνομου συστήματος εξ αποστάσεως επικοινωνίας προσκρούει στην υποχρέωση ύπαρξης ιδιαίτερου ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Για την εγκατάσταση συστήματος προϋποτίθεται ιδιόκτητο κτήριο και ως εκ τούτου είναι αδύνατη προς το παρόν η λειτουργία του. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νησιωτικής περιοχής πραγματοποιούμε τηλεδιασκέψεις με τους φορείς που υπάγονται στην ΠΔΕ αξιοποιώντας διαδικτυακή σύνδεση και εξοπλισμό για το σκοπό αυτό.

Ο σχεδιασμός του ενημερωτικού δελτίου με τη μορφή διαδικτυακού newsletter βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί το αμέσως προσεχές διάστημα.

Οι τρέχουσες εξελίξεις στο σημαντικό θέμα της ενδοσχολικής βίας σε συνδυασμό με την  αδήριτη ανάγκη για αποτελεσματική διαχείριση των κρουσμάτων, μας οδήγησαν  στην σύσταση και λειτουργία της Επιτροπής Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης (Ε.ΣΥ.Δ.Π.) της Περ/κής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου, καθώς και των ΟΔΠ σε κάθε σχολική μονάδα με στόχο την ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν. Στην παρούσα φάση είμαστε βέβαιοι πως κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση για την πρόληψη φαινομένων βίας, ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων και παροχή αρωγής σε όλους όσοι υφίστανται βία σε όποια μορφή κι αν συμβαίνει αυτό.

Η δημοσιότητα των δράσεων της ΠΔΕ συνιστά ακρογωνιαίο λίθο της εκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθούμε. Στο πλαίσιο αυτό αναμορφώσαμε την ιστοσελίδα της ΠΔΕ δημιουργώντας εξαρχής ένα νέο, ελκυστικό περιβάλλον που ακολουθεί τις διεθνείς προδιαγραφές και κατευθύνσεις ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Η ηλεκτρονική διεύθυνση http://vaigaiou.pde.sch.gr/newsch     παραπέμπει στην νέα ιστοσελίδα της ΠΔΕ που αποτελεί το επικοινωνιακό καύχημα των συντελεστών της.

 

 

 

  • Συνεργασία με Πανεπιστήμια.

Η διαρκής επικοινωνία του γραφείου της ΠΔΕ με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους είχε σκοπό την απρόσκοπτη ροή μαθητών και την παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος που υλοποιεί. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για το Μουσείο και την ΠΔΕ η επίσκεψη μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιαπωνία και το Γεωπάρκο Σανίν Καϊγκάν. Συγκεκριμένα,  πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Γεωπάρκο Λέσβου και το Απολιθωμένο Δάσος από  18 έως 21 Ιουλίου 2014, στο πλαίσιο συνεργασίας με το Γεωπάρκο Λέσβου. Πρόκειται για 20 μαθητές του σχολείου Τογιοόκα της Ιαπωνίας, που βρίσκεται στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο Σανίν Καϊγκάν, οι οποίοι συνοδεύονταν από τον υποδιευθυντή του σχολείου κ. Γιαμαμότο, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό σε θέματα φυσικών επιστημών κ. Μικί, καθώς και τον καθηγητή Νοριτάκα Ματσουμπάρα του Πανεπιστημίου Χιόγκο της Ιαπωνίας και στέλεχος του Γεωπάρκου Σανίν Καϊγκάν της Ιαπωνίας.

Η θεσμοθέτηση ημέρας σταδιοδρομίας αποτελεί κύριο στόχο του σχεδιασμού της ΠΔΕ για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχουν δρομολογηθεί δράσεις ενημέρωσης από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που επικεντρώνονται στην επαγγελματική αποκατάσταση και σταδιοδρομία των μαθητών και θα συνεχισθούν και θα ενταθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα όσο πλησιάζουμε προς τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) σε συνεργασία με την ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου πραγματοποίησε ημερίδα στις 7 Μαρτίου 2015 στη Μυτιλήνη με θέμα: «ΕΦΗΒΕΙΑ: Συμβουλευτική, Ψυχο-Κοινωνιολογική και Παιδαγωγική Προσέγγιση». Στην ημερίδα έλαβαν μέρος με εισηγήσεις στελέχη της Σχολής, καθώς και διδάσκοντες που προέρχονται από τις δομές της ΠΔΕ, όπως σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα.

 

Μυτιλήνη, 15 Απριλίου 2015

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΤΡΙΑ

Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

ΜΑΡΙΑ Χ. ΠΑΠΑΔΑΝΙΗΛ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.